Ratings este un element UI care ilustreaza o reprezentare vizuala a feedback-ului utilizatorilor. In acest fel, utilizatorii isi pot exprima gandurile si experientele cu privire la un produs, serviciu, design sau aplicatie prin intermediul acestui UI component de rating.
Aceasta este cel mai comun sistem de rating in UI UX design pentru platformele de social media, fiind reprezentata de butoanele "like" si "dislike" (si alte alternative similare). Acest tip de rating UX permite utilizatorilor sa-si ofere opinia cu privire la un subiect specific rapid, fiind o metoda rapida si usoara de a colecta date si incurajeaza recomandarile si viralitatea.
Comparativ cu alte tipuri de sisteme de rating UI, recenziile textuale permit utilizatorului sa isi exprime experienta si sa-si impartaseasca opinia fara loc de interpretare. in acelasi timp, utilizatorii sunt incurajati sa adauge orice fotografii.
Acest tip de UI design pentru rating poate fi utilizat de UI UX designers atunci cand se descrie o problema sau cand se cere o opinie rapida cu privire la produs. De exemplu, Google Maps foloseste intrebari cu raspuns inchis dupa vizitarea unei locatii sau dupa utilizarea transportului public pentru a imbunatati experienta pentru urmatorul utilizator.
Acesta este de obicei cel mai comun tip de rating in UI design. Este adesea ilustrat prin sistemul de rating cu stele si poate fi gasit in industriile de retail, deoarece ofera o modalitate rapida si usoara pentru utilizatori de a oferi feedback pe o scara de la 1 la 5 stele.
Sistemul de rating cu stele este perfect si pentru clientii care doresc sa vada rezumatul distributiei rating-urilor pentru mai multe informatii despre produs. Utilizatorul poate folosi aceste rating-uri pentru a evalua gradul anumitor servicii si produse. Aceste tipuri de rating in UI UX design necesita un efort minim si timp redus din partea utilizatorului.
Aceste rating-uri combina o scara si o intrebare cu raspuns inchis pentru a oferi o recenzie mai precisa. in acelasi timp, contracareaza capacitatea utilizatorului de a alege daca sa introduca sau nu informatii mai detaliate.
Un exemplu excelent de combinare a acestor doua tipuri de sisteme de rating este Airbnb, deoarece permite utilizatorilor sa evalueze elemente specifice ale calatoriei lor, adaugand in acelasi timp mai multe informatii despre potentiale probleme. Din acest motiv, putem folosi aceasta metoda de rating UI atunci cand utilizatorii evalueaza produsul cu un scor mai mic.
Ca utilizatori, dorim sa stim cat mai multe despre produsul pe care urmeaza sa-l cumparam, bazandu-ne mult pe rezumatul distributiei rating-urilor utilizatorilor. Din acest motiv, un element UI design pentru recenzii ar trebui sa afiseze numarul total de rating-uri ale utilizatorilor pentru fiecare scor si scorul mediu. Acestea ilustreaza relatia dintre recenziile cu scoruri mici si cele cu scoruri mari si ofera o intelegere mai buna a experientelor altor persoane.
Recomandare: Asigurati-va ca aratati rating-ul zecimal, indiferent de tipurile de scale de rating – de exemplu, 4.2 din 5.
Utilizatorii pot avea nevoie de o versiune mai detaliata a rezumatului distributiei. Utilizatorii nostri ar putea fi interesati sa afle mai multe despre usurinta de utilizare a produsului sau valoarea pentru bani. Asadar, in loc sa parcurga comentariile despre produs, designul UI UX ar trebui sa ilustreze scorurile medii ale tuturor atributelor.
Recomandare: Crearea unei sectiuni de comparare si contrast a ratings UX ale produsului poate fi necesara.
Dupa cum stim cu totii, cu cat mai multe, cu atat mai bine. Desi ar trebui sa pastram lucrurile simple, utilizarea mai multor tipuri de scale de rating ar fi mai utila pentru utilizatori atunci cand iau o decizie. De exemplu, Adidas permite utilizatorilor sa ofere feedback prin elemente de rating cu stele pentru a evalua experienta generala si prin scale pentru a evalua calitatile specifice ale produsului.
Cand creati un element de rating UI, este necesar sa va asigurati ca utilizatorii pot lasa feedback in etapa de post-cumparare. Din acest motiv, UI UX designers trebuie sa adauge un mesaj de call to action, cum ar fi "Evalueaza Produsul". Cu toate acestea, design-urile pentru aplicatii mobile ne redirectioneaza automat catre pagina de rating pentru a ne incuraja sa lasam feedback. Recent, web designs au inceput sa urmeze acelasi exemplu.
Recomandare: stim cu totii ca o imagine valoreaza o mie de cuvinte. Asadar, asigurati-va ca incurajati utilizatorii sa incarce fotografii.
Parcurge cursul nostru de UI/UX design pentru a invata totul despre user interface si user experience. La cursul de UI UX design de la Traction Keys vei invata cum se creaza un sistem de design, cat si cum se creeaza ratings UI design. Stapanirea tuturor elementelor cat si a practicilor de design UI UX te vor ajuta sa devii un designer UI UX complet si iti va asigura urmatorul tau job si viitoarea cariera.
Senior UI/UX Designer, Trainer, Mentor.
Expert in design UI/UX cu peste 10 ani de experienta. Sunt pasionat de dezvoltarea proiectelor digitale si de sprijinirea oamenilor in cresterea lor profesionala.
Trainer Certificat si Mentor.
Sales/Marketing, Trainer, UI/UX Designer, Mentor.
Serial Entrepreneur, Investor si Mentor de Vanzari cu peste 18 ani de experinta. UiPath alumni.
Trainer Certificat si Mentor.
Marketing/SEO, Trainer, Mentor.
Expert in Marketing, Copywriting and SEO.
Trainer Certificat si Mentor.
Aboneaza-te acum la newsletter pentru a primi noutati despre UI/UX si multe alte stiri interesante din domeniul technologic.
Echipa noastra de design a realizat numeroase proiecte de succes, fiecare demonstrând expertiza si creativitatea noastra in domeniul UI/UX.
Fa primul pas catre o cariera de succes in design, specializandu-te in UI design si UX design. Alatura-te comunitatii noastre de creativi si incepe sa iti transformi ideile în realitate. Completeaza formularul de mai jos si rezerva-ti locul acum!