Design Annotations reprezinta o alta dimensiune adaugata peste wireframes UI. Scopul lor este de a clarifica diferite concepte si de a explica ideile atunci cand designerii si restul echipei, inclusiv clientii, nu sunt impreuna. Design Annotations sunt informatii suplimentare care explica, completeaza sau detaliaza modul in care functioneaza elementele, componentele, parcursurile si orice alta idee de design.
Design Annotations pot fi folosite de UI UX designers sub forma de note si comentarii si sunt plasate in livrabilele de design. Acestea sunt utilizate pentru a oferi informatii si explicatii suplimentare despre motivele pentru care anumite decizii au fost luate intr-un anumit fel.
Ca si UI UX designer, este recomandat sa folosesti design annotations in urmatoarele situatii:
Sagetile – sunt folosite in UI UX design pentru a arata ce actiune este declansata atunci cand utilizatorii fac click, ating sau comuta un component.
Sagetile indica urmatorul pas in parcurs si informeaza restul echipei si dezvoltatorii despre actiunile exacte ale acelui element. Sagetile pot, de asemenea, sa expuna apelurile de sistem, un parcurs alternativ al utilizatorului, sa exprime cazuri limita si sa arate un flux diferit.
Sagetile pentru parcursurile alternative folosesc doua tipuri de linii: linii continue pentru fluxul principal si linii punctate pentru fluxurile alternative. Sagetile care indica apeluri de sistem sunt etichetate pentru a exprima ce se intampla in fundal. Sagetile care exprima cazuri limita sunt folosite atunci cand se creeaza un parcurs care indica scenarii de cazuri limita. Sagetile pot, de asemenea, sa fie folosite de un UI UX designer ca sa indice un flux care foloseste un tip diferit de input.
Parantezele curly – sunt folosite pentru a adauga explicatii suplimentare referitoare la un component sau un design.
Sticky Notes – sunt utilizate de toti membrii echipei atunci cand doresc sa adauge informatii care nu sunt evidente despre design.
Callout-urile – sunt folosite in UI UX design pentru a indica si explica pasii principali.
Numerotarea si numele paginilor – sunt utilizate pentru a crea o navigare mai buna prin design pentru clienti si restul echipei.
Evidentierea – este utilizata de UI UX design pentru a indica anumite caracteristici si interactiuni.
Numararea si indicarea pasilor – arata numarul de pasi pe care utilizatorul trebuie sa ii indeplineasca.
X-ul rosu si Scratch-Out – X-ul rosu este folosit pentru a indica paginile care nu trebuie sa fie vizibile pentru nimeni. Intre timp, scratch-out-ul este folosit de UI UX designers pentru a ascunde continutul.
Senior UI/UX Designer, Trainer, Mentor.
Expert in design UI/UX cu peste 10 ani de experienta. Sunt pasionat de dezvoltarea proiectelor digitale si de sprijinirea oamenilor in cresterea lor profesionala.
Trainer Certificat si Mentor.
Sales/Marketing, Trainer, UI/UX Designer, Mentor.
Serial Entrepreneur, Investor si Mentor de Vanzari cu peste 18 ani de experinta. UiPath alumni.
Trainer Certificat si Mentor.
Marketing/SEO, Trainer, Mentor.
Expert in Marketing, Copywriting and SEO.
Trainer Certificat si Mentor.
Aboneaza-te acum la newsletter pentru a primi noutati despre UI/UX si multe alte stiri interesante din domeniul technologic.
Echipa noastra de design a realizat numeroase proiecte de succes, fiecare demonstrând expertiza si creativitatea noastra in domeniul UI/UX.
Fa primul pas catre o cariera de succes in design, specializandu-te in UI design si UX design. Alatura-te comunitatii noastre de creativi si incepe sa iti transformi ideile în realitate. Completeaza formularul de mai jos si rezerva-ti locul acum!